6/04/2009

Heerlijk met pensioen

Rotterdam, 15 mei 2009: "Nog een dienstje draaien, 's avonds een feest van de RET en dan maandag 19 mei met pensioen. Althans dat dacht ik... Vrijdag de vijftiende werd ik halverwege mijn dienst ineens stop gezet met een smoesje over indelingen en werkuren. Ik trapte er volledig in en dacht echt dat ik dus een mazzeltje had. Nog even een kop koffie en dan ga ik Lenie maar verrassen zo dacht ik ... tot ik een prachtig versierde bus aan zag komen vol met juichende mensen... Wat leuk zeg voor m'n collega Peter, die gaat eerder dan ik met pensioen; zeg ik nog... Bleek het voor mij te zijn. Ik vond het echt geweldig!!! Via mijn website zou ik dan ook graag de RET bedanken voor het mooie afscheidsfeest, mijn vrouw voor de hele organisatie daar omheen en alle familie en vrienden die zou enthousiast hebben meegewerkt. Ik heb er echt van genoten: Bedankt!"
Nu zijn we al weer 2 weken verder en morgenochtend vertrekt Piet dan toch echt voor zijn grote avontuur. Natuurlijk voelt hij wel wat spanning, maar dat is gezond. Hij is hartstikke goed voorbereid, fysiek enorm fit en heel zelfstandig, dus als hij eenmaal op de fiets zit zal het ontspannen gevoel hem vanzelf tegemoet komen.
Zijn vriend Henk van Maastrigt fietst de eerste circa 75 kilometer met hem op om nog wat foto's te schieten en hem verderop in Nederland uit te zwaaien. Dus dat is gezellig!
Nog een goede nachtrust en dan hup, op de pedalen richting de haven van Rostock in Noord Duitsland waar de ferie naar Finland zal nemen.

Notitie: Aankomend weekend zal ook het interview uit 'De Echo' terug te vinden zijn op deze website samen met een aantal foto's van de eerste kilometers van het grote avontuur!

No comments: