6/10/2009

329 km verderop in Neukloster bij de Oostzee


Na een heerlijke rustdag in het plaatsje Dotlingen heeft Piet er al weer 2 fietsdagen opzitten. Een dag waarin hij 169 kilometer heeft gefietst naar Hamburg, gevolgd door vandaag met 160 kilometer naar het plaatsje Neukloster (net onder Wismar, dat aan de Oostzee ligt): "Ik voel me enorm fit, heb echt ritme gekregen met het fietsen en omdat ik gisteren en vandaag niet direct een kamping kon vinden ben ik beide keren door blijven fietsen. Ik ben nu zelfs twee dagen te vroeg voor de boot vanaf Rostock naar Helsinki, want hier vandaan is het nog maar 42 kilometer. Het gebied is wel wat heuvelachtig, maar ik heb geen last van zware benen of zadelpijn," verteld hij vrolijk aan de telefoon terwijl hij nipt aan een koud glas Duits bier. Piet heeft nu weer 2 'fietsvrije' dagen en die zal hij zeker goed door komen, want de omgeving van Neukloster, bekend vanwege de Mecklenburgse meren, is hartstikke mooi. Hopen maar dat het weer een beetje mee zit, want ze geven helaas wat regen op.
(Afbeelding: Wapen van Neukloster, Duitsland)




3 comments:

RETbuzz said...

Ha die Piet,

Een groet vanaf de westkust van Canada. Jij op de fiets richting de Noordkaap en Ellen en ik hier op vakantie samen met Philip & Betty v/d Mijn. Ik ga je volgen jongen en je hoeft nu geen koffie mee te nemen ;-), geintje. Veel succes gewenst en een goede reis, groeten van ons allemaal, Fred & Ellen Menge en Philip & Betty v/d Mijn

RETbuzz said...

Oh ja Piet, smeer je in hemelsnaam goed in tegen de muggen, die kudtbeesten hebben ons bij Alaska echt opgevroten, en er hielp geen enkel middel tegen, dat wordt lachen in Finland.
Nogmaals een groet, FRED MENGE

Jan said...

Hallo Piet.

Ik ben nu ook met FLO,nu heb tijd om je te volgen op je site.
Fijn dat je al ver bent en dat alles goed gaat.

De groeten van Jan en Inge en veel plezier op de fiets naar de Noordkaap