6/14/2009

Na regen komt zonneschijn

De twee dagen noodweer zijn inmiddels voorbij: donderdag en vrijdag heeft het namelijk gigantisch geregend, gewaaid en wat al niet meer. Piet: "Hoewel ik beide dagen ook een paar uur in mijn tentje heb zitten lezen heb ik juist door dat slechte weer ook allerlei aardige mensen ontmoet. Ik mocht komen ontbijten bij een paar Hollanders die naast mij stonden met een caravan. Werd uitgenodigd voor de koffie bij een stel Duitsers. Tussendemiddag zat ik te lunchen met een gepensioneerde kapitein en 's avonds ging ik er op uit om wat te eten. Ik vermaak me erg goed."
Onderweg heeft hij ook nog een Rus ontmoet die al 5 jaar alleen per fiets de wereld rond reist:"Die Rus zit werkelijk vol prachtige verhalen, maar vijf jaar is wel heel erg lang", aldus Piet.
Zaterdagavond aangekomen in de haven van Rostock heeft hij de thuisblijvers gebeld om ze bij te praten over de eerste week van de lange tocht. "Hij klinkt hartstikke opgewekt, heeft het echt goed naar zijn zin en daar ben ik ontzettend blij om", aldus zijn vrouw Lenie, "hij heeft hier zo lang naar uitgekeken dat het jammer zou zijn als het tegen zou vallen. Ik ben erg trots op hem en kijk uit naar de foto'Cursiefs die hij ons vanuit Finland zal sturen."
Om 23:00 kon hij inchecken op de Ferry van Rostock naar Helsinki die pas om 5:00 uur vanmorgen weg voer voor een reis van 24 uur naar Helsinki. Ook op de boot zal hij zich goed vermaken, want ook een van zijn ex collega's is aan boord voor een vakantie met kamper door Finland.

1 comment:

Unknown said...

Hoi Piet,

Goed te zien dat het zo voorspoedig gaat. Elke dag nemen we een kijkje of er al nieuws te melden is. Ook Lenie houdt ons op de hoogte (via mijn moeder) dus we kunnen je goed volgen!

Succes met deel twee van je onderneming. We zullen je blijven volgen.

Groeten vanuit Hellevoetsluis,
Fol en Teuny