6/15/2009

Schuilen in een Finse Cottage

15 Juni: 142 km verderop: Pekola
De eerste dag fietsen in Finland zit er op. Voor wat het weer betreft kon het niet slechter. Het heeft de hele dag geregend, gewaaid, enzovoorts. "Al mijn spullen zijn nat, dus heb ik een gezellige Finse Cottage gehuurd om het mezelf, na een dag fietsen in de regen, makkelijk te maken. Ik heb alles te drogen gehangen en ik zou zelfs de haard aan kunnen steken, en dat in juni haha. Maar goed, ook dit hoort erbij. Ik heb wat gekookt, gelezen en de route voor de volgende dag bestudeerd. Ik zit nu namelijk in het plaatsje Pekola, 70 kilometer van Kangasala (vlakbij Tampere), mijn volgende stop," aldus Piet.
In Kangasala gaat Piet op bezoek bij familie Lehtonen. Hun dochter (Riikka) is een ex-teamgenootje van Patricia. Beide families hebben elkaar in Italie leren kennen en nu gaat Piet dus een paar dagen logeren bij deze Finse familie. Op het programma staan onder andere vissen vanaf een boot en vis roken. Hopen dat de zon een beetje door komt! (http://www.riikkalehtonen.com/)

No comments: